Biyoloji Dersinde Beyin Diseksiyonu

Biyoloji Dersinde Beyin Diseksiyonu

06.10.2023 692

  Biyoloji dersinde öğrenciler, son derste ilginç ve eğitici bir deneyime imza attılar. Dersin rehberliğini üstlenen Mehmet Ayık ve Suat Kelleci'nin yönlendirmesiyle, öğrencilere memeli bir beyin diseksiyonu yapma fırsatı verildi. Bu deneyim, öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dökerek öğrenmelerine olanak tanıdı ve büyük bir ilgi gördü.  

Biyoloji derslerinde teorik bilgileri öğrenmek önemlidir, ancak bu bilgilerin gerçek dünya uygulamalarıyla birleştirilmesi, öğrencilerin derinlemesine anlamalarını ve daha fazla ilgilenmelerini sağlayabilir. Mehmet Ayık ve Suat Kelleci, bu amaçla öğrencilerine memeli beyin diseksiyonunu sunarak dersin daha öğretici ve ilginç hale gelmesini sağladılar.  

Ders sırasında öğrencilere sunulan memeli beyin, dikkatle incelenmeyi bekliyordu. Öğrenciler, beyin yapısını daha yakından gözlemleyebilmek için bir dizi adımı takip ettiler. Bu adımlar arasında beyini kesme, farklı bölgelerini tanıma, işlevlerini anlama ve inceleme yer alıyordu. Bu süreç boyunca öğrenciler, öğrendikleri bilgileri somut bir deneyimle pekiştirmenin tadını çıkardılar.  

Mehmet Ayık, deneyin öğrencilere biyolojinin gerçek dünyadaki uygulamalarını gösterme amacını taşıdığını belirtti. Ayrıca, öğrencilerin beynin yapısını daha iyi anlayarak sinir sistemi, davranış ve çeşitli hastalıklar gibi biyolojik konuları daha iyi kavramalarının hedeflendiğini söyledi.  

Suat Kelleci, öğrencilerin beyin diseksiyonu deneyimini benzersiz ve öğretici bir deneyim olarak değerlendirdi. Aynı zamanda, bu tür uygulamaların öğrencilerin öğrenme deneyimini daha unutulmaz hale getirdiğini vurguladı.  

Öğrencilerin geri bildirimlerine göre, bu deneyim, biyoloji derslerinin daha ilgi çekici ve öğretici hale gelmesini sağladı. Öğrenciler, teorik bilgiye dayalı öğrenmenin ötesinde, gerçek bir beyinle çalışarak biyolojinin temel kavramlarını daha iyi anladılar.  

Mehmet Ayık ve Suat Kelleci'nin rehberliğinde gerçekleşen bu beyin diseksiyonu deneyimi, öğrencilere farklı bir perspektif kazandırarak biyoloji bilimini daha yakından deneyimlemelerini sağladı. Bu tür pratik deneyimler, öğrencilerin bilgiyi daha kalıcı bir şekilde öğrenmelerini ve derse olan ilgilerini artırmalarını sağlayabilir.

06-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202306-10-202309-10-202309-10-202309-10-202309-10-202309-10-202309-10-2023